Z poradnika psychopraktyka – Lekarz jako menedżer
Lekarz jako menedżer Część II: Motywowanie, stawianie celów, efektywne komunikowanie się z podwładnym Jestem przekonany, że jako szefowie obserwujecie Państwo różnego rodzaju zachowania pracowników. Niektórzy z nich (i takich życzę Państwu jak najwięcej) wykonują swą pracę z zaangażowaniem, czasami wręcz entuzjastycznie, dotrzymują terminów, przejawiają inicjatywę, otwarcie wyrażają swoje oczekiwania, są punktualni, otwarci na opinie i konstruktywną krytykę, spokojni oraz zrelaksowani – to ci, o których mówimy, że chce im się pracować (są zmotywowani). Są jednak także tacy, którzy traktują swą pracę jak przykrą konieczność, dają z siebie tylko tyle, ile trzeba, bez zaangażowania i inicjatywy, unikają współpracy, kontestują oczekiwania przełożonych – im motywacji brakuje. Oczywistym jest stwierdzenie, że efektywność pracy osoby zmotywowanej do jej wykonywania jest zdecydowanie większa od tej, która motywacji nie posiada lub jej motywacja jest na niższym poziomie. Ponieważ motywacja pracowników przekłada się nie tylko na jakość i ilość wykonywanej pracy, ale także ma wpływ na atmosferę,…