logowanie



Gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 45 gości 
Co dalej z naszą inwestycją? Drukuj
Ocena użytkowników: / 3
SłabyŚwietny 

coraz bliżej mety

Kolejna gospodarcza wizyta członków Komisji Rewizyjnej Dolnośląskiej Izby Lekarskiej i Zespołu ds. modernizacji nieruchomości przy ul. Kazimierza Wielkiego 45 pozwoliła stwierdzić, że prace budowlane posuwają się w planowanym tempie. Najważniejsze roboty konstrukcyjne zostały zakończone: budynek jest już kompletnie zadaszony, łącznie ze szklanym świetlikiem nad salą konferencyjną, całkowicie wylana nowa klatka schodowa i  zamontowany szyb windowy. Trwają prace montażowe ścian działowych, klimatyzacji, rozpoczęło się układanie podłóg. Większość materiałów wykończeniowych czeka już na swoją kolej montażu.

Dr n. med. Paweł Wróblewski – przewodniczący Zespołu ds. modernizacji budynku przy ul. Kazimierza Wielkiego 45, wiceprezes Dolnośląskiej Rady Lekarskiej (Zdjęcie z archiwum autora) Zamówione zostało oprzyrządowanie sal konferencyjnych: wszystkie będą wyposażone w nowoczesny sprzęt audiowizualny, sterowany z pulpitu wykładowców, do jednej z sal doprowadzono także sprężone powietrze do obsługi urządzeń, głównie stomatologicznych, nad czym czuwała dr Alicja Marczyk-Felba, członek Zespołu ds. modernizacji nieruchomości przy ul. Kazimierza Wielkiego 45 i zarazem szefowa Komisji Stomatologicznej oraz wiceprezes DRL. Na ostatnim posiedzeniu Zespołu zaakceptowano wybór wspomnianego sprzętu audiowizualnego oraz koszty robót dodatkowych, jakich nie obejmowała umowa ryczałtowa z głównym wykonawcą remontu, z których największą pozycją było oświetlenie budynku. Podjęto również decyzje co do przedłużenia umów niezbędnych do kontynuowania budowy, m.in. z inwestorem zastępczym. To niestety efekt uboczny wydłużenia się procesu inwestycyjnego z powodu upadku poprzedniego wykonawcy. Praktycznie wszystkie umowy związane z naszą budową zakończyły się w ubiegłym roku, bo przecież pierwotny termin zakończenia prac przewidywany był na wrzesień 2012 roku. I znowu potwierdziła się w praktyce słuszność podjętej kilka miesięcy temu przez Zespół ds. modernizacji odważnej decyzji o wyborze mało znanej firmy AK Budownictwo i Konserwacja, która dawała nie tylko lepszą cenę niż dużo bardziej utytułowana konkurencja, ale i krótszy termin realizacji inwestycji. Na własnej skórze przekonaliśmy się, że i w tym przypadku czas to pieniądz. Każdy miesiąc przedłużania się prac, to droższy kredyt i większe koszty obsługi samej inwestycji. Na posiedzeniu Zespołu podjęto również decyzję o wystąpieniu do kilku renomowanych firm meblarskich z zapytaniem ofertowym związanym z możliwością stworzenia oferty uwzględniającej przy planowaniu umeblowania naszej nowej siedziby sprzętu, który nadaje się do przeniesienia z budynku przy al. Matejki 6.

Nie będzie to łatwe zadanie, ale wszędzie szukamy możliwości, aby oszczędnie gospodarować naszym budżetem.

Jak to na finiszu bywa, narastają emocje związane z rozdziałem nowych pomieszczeń biurowych i gabinetów. Wszystko wydawało się proste przy projektowaniu na papierowych planach; dziś, gdy pomieszczenia można już oglądać w naturze – apetyty rosną. Trzeba jednak pamiętać, że o wiele łatwiejsze jest budowanie od podstaw niż modernizowanie starego budynku i do tego zabytkowego. Miejmy nadzieję, że uda się znaleźć konsensus pomiędzy pragnieniami a możliwościami.

Obecnie pierwszoplanowym zadaniem staje się znalezienie najemcy naszej przyszłej restauracji. Niestety coraz bardziej widoczny kryzys gospodarczy nie sprzyja efektywności poszukiwań. Aby ułatwić ewentualny start nowemu gospodarzowi lokalu, wykonaliśmy na nasz koszt projekt technologii kuchennej, dzięki czemu wraz z uzyskaniem pozwoleń na użytkowanie budynku będziemy mieli również gotowe pozwolenie na zagospodarowanie restauracji.

Nowa sala konferencyjna nad dawnym patio (Zdjęcia PW)

Widok z sali prezydialnej na salę konferencyjną

Miesiąc luty będzie na naszej budowie niezwykle nerwowy. Wykonawcy wielu branż zaczną ścigać się z czasem, a przecież praca jednych uzależniona jest od zakończenia prac przez innych. Dlatego Komisja Rewizyjna i Zespół ds. modernizacji już zapowiedział swoje robocze wizyty. Plan jest taki, aby w połowie marca rozpocząć przeprowadzkę i z początkiem kwietnia podjąć codzienne czynności już w nowej siedzibie.

Paweł Wróblewski

 

Zaloguj się aby komentować.